INFERMERIA

Comunicació i habilitats socials en la pràctica infermera


En aquesta formació centrada en el desenvolupament d'habilitats socials com a eines clau per a aconseguir objectius en situacions diverses, explorarem conceptes fonamentals i models explicatius, a més d'oferir un enfocament pràctic en la preparació per a la comunicació efectiva.

Aprendrem a manejar habilitats cognitives i no verbals, com l'expressió facial, el llenguatge corporal i el to de veu, essencials per a una comunicació clara. També abordarem la reestructuració cognitiva per a superar creences errònies que poden generar emocions negatives. Aprofundirem en l'assertivitat i els estils de comunicació (tècnic, paternalista, companyerisme i cooperatiu), així com en el concepte de "relació d'ajuda" segons Carl Rogers. A més, discutirem l'entrevista clínica, les seves fases i les habilitats comunicatives necessàries per a interactuar amb els pacients.

La formació inclourà estratègies per a millorar la col·laboració en equips interdisciplinaris, la comunicació de males notícies i el maneig de barreres que afecten la interacció, especialment en l'àmbit sanitari. També coneixerem eines disponibles per a facilitar la comunicació en casos de dificultats socials.

Mòdul 1
Aproximació conceptual i models explicatius de les habilitats socials.

Mòdul 2 
Habilitats socials en la pràctica clínica.

Mòdul 3
L'ambient terapèutic com a millora en la comunicació.

Mòdul 4
Habilitats socials i de la comunicació en l'entorn sanitari en persones amb problemes de la comunicació i la socialització.
 HORES        ECTS
100
4
Imagen y frase
Imagen

16/09/2024 al 03/02/2025

Imagen

Gratuït

Imagen

Online

Imagen

UCLM

Inscriu-te
 HORES        ECTS
100
4
Imagen y frase
Imagen

16/09/2024 al 03/02/2025

Imagen

Gratuït

Imagen

Online

Imagen

UCLM

Inscriu-te
En aquesta formació centrada en el desenvolupament d'habilitats socials com a eines clau per a aconseguir objectius en situacions diverses, explorarem conceptes fonamentals i models explicatius, a més d'oferir un enfocament pràctic en la preparació per a la comunicació efectiva.

Aprendrem a manejar habilitats cognitives i no verbals, com l'expressió facial, el llenguatge corporal i el to de veu, essencials per a una comunicació clara. També abordarem la reestructuració cognitiva per a superar creences errònies que poden generar emocions negatives. Aprofundirem en l'assertivitat i els estils de comunicació (tècnic, paternalista, companyerisme  i cooperatiu), així com en el concepte de "relació d'ajuda" segons Carl Rogers. A més, discutirem l'entrevista clínica, les seves fases i les habilitats comunicatives necessàries per a interactuar amb els pacients.

La formació inclourà estratègies per a millorar la col·laboració en equips interdisciplinaris, la comunicació de males notícies i el maneig de barreres que afecten la interacció, especialment en l'àmbit sanitari. També coneixerem eines disponibles per a facilitar la comunicació en casos de dificultats socials.

Mòdul 1
Aproximació conceptual i models explicatius de les habilitats socials.

Mòdul 2 
Habilitats socials en la pràctica clínica.

Mòdul 3
L'ambient terapèutic com a millora en la comunicació.

Mòdul 4
Habilitats socials i de la comunicació en l'entorn sanitari en persones amb problemes de la comunicació i la socialització.